Kas Yapımına Faydalı Besinler

1 Kas

Kaslı bir vücuda sahip olmak isteyenlerin çalışmaya spor salonundan önce mutfakta başlaması gerekir. Kas büyümesi bol miktarda sıvı içilmesi ve enerji açısından zengin gıdaları yerken ağırlık egzersizlerinin yapılmasına dayanır. Doğru formülle çalışırsanız egzersizler kaslarınızı harekete geçirir, besinler kas dokusunu geliştirir ve vücudunuzun şekillenmesine yardımcı olur.

  • Meyve ve sebzeler lif, vitaminler, mineralleri sağladığından tüm sağlıklı diyetlerin temelidir. Sebzeler az miktarda protein içerse de vitamin ve mineral açısından zengindir. İhmal edilmemelidir.
  • Az yağlı süt yüksek kaliteli protein, karbonhidrat, d vitamini, potasyum ve kalsiyum gibi gerekli vitaminleri sağlar. Çikolatalı süt iyi bir egzersiz sonrası içecek olarak uzmanlar tarafından önerilir. Laktoz toleransınız varsa yoğurt deneyebilirsiniz.
  • Yağsız et kas büyümesi için bir tetikleyicidir. Protein, kaslara oksijen taşınması için demir ve lösin dahil olmak üzere amino asitlerin en zengin olarak bulunduğu kaynaktır.
  • Köy tavuğu, çiftlik tavuklarına kıyasla sağlıklı bir bağışıklık sistemi için %25 daha fazla demir ve üç kat fazla çinko sağlar.
  • Yumurta gerekli aminoasitlerin tümünü içerir. Günde bir yumurta yemek sporcular için önemlidir. Ancak sadece beyazını değil sarısını da yemeniz tavsiye edilir. Yumurta sarısı lutein içerir ve göz sağlığınız için önemlidir.
  • Balıklar iyi birer protein kaynağıdır. Ayrıca vitaminler, antioksidanlar, lifler ve sağlıklı yağlar içerirler.
  • Fasulye ve kepekli tahıllar lif, vitaminler, antioksidanlar ile birlikte enerji ve kas onarımı için az miktarda protein içeren kaliteli karbonhidratlardır.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir